poniedziałek, 15 czerwca 2015

Głębia - Abyss

Astrologowie ogłaszają sesje. Populacja bloggerów zmniejsza się.


W każdym razie po pierwszych zaliczeniach znalazłam czas by móc podzielić się z Wami odczuciami na temat Głębi. Pudełko pojemne, dodatkowo w środku każda element wyposażenia ma swoje miejsce, bardzo praktyczne biorąc pod uwagę mnogość żetonów i kart. Samo wykonanie kart krain, sojuszników, lordów, żetonów mureny (my nazywamy ją Marleną - wygląda na Marlenę) jest bardzo staranne. Oferuje wiele godzin grania bez obaw, że się zniszczy. Dodatkowo pozytywnie zaskoczyły perełki, które spodziewałam się, ze będą kolejnym rodzajem kartoników a tu proszę, dali małe koraliki a już w formie creme de la creme muszelko- miseczki by mój je wygodnie gromadzić. Proszę Państwa - jakoś wykonania tej gry jest najwyższej klasy.





Sama mechanika natomiast jak na grę z segmentu ekonomicznych jest łatwo przyswajalna. W momencie akcji mamy trzy możliwości: eksplorować głębie, zgarnąć jakąś część rady na rękę lub zakupić lorda. w radzie zasiadają sojusznicy z poszczególnych rodów. Lordowie (te grafiki! są tak przepięknie zrobione!) dają nam swoje umiejętności (albo na całą grę, albo jednorazowe. Każdy ród ma swoją specjalizację np. Ośmiornice to politycy, Koniki Morskie to rolnicy itd.), sojusznicy(małe słodkie, morskie zwierzątka) z rady pozwalają kupować lordów, eksploracja głębin również może dać sojuszników, ale oferuje też walkę z mureną. Głównie w grze chodzi o to by zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa (kto by się spodziewał?!). Musimy w tym celu zdobyć krainy (każda ma jakąś umiejętność tudzież właściwość), zdobywać sojuszników oraz lordów.  Gra się do momentu gdy któryś z graczy nie zdobędzie 7 lordów. Potem pozostaje tylko dokończenie danej tury i podliczanie punktów, zgodnie z tabelką.

Ród Meduz wg mnie ma najlepszych lordów

Gra mi się spodobała, choć z ekonomicznych dalej prym wiedzie Splendor. Jest to przyjemna pozycja, choć dosyć przeciętna. Jakość wykonania w tym momencie jest znacznie przekraczająca zawartość. Przysłowiowy przerost formy nad treścią. Biorąc pod uwagę cenę, również dwa razy bym się zastanowiła nad jej kupnem. Chyba, że ktoś się pasjonuje grami ekonomicznymi, wtedy polecam. Ja nie ukrywałam, że nigdy nie była to moja ulubiona kategoria. Grałyśmy w nią głównie w pracy. Na pewno wrócimy do tego tytułu, bo choć pudełko nie jest najwygodniejsze w transporcie to sama rozgrywka trwa krótko (u nas ok.40 minut). Średnia gra, ale polecam na spróbowanie. Może być pierwszym krokiem w świat gier ekonomicznych.


Rarianna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz