Age of War

Age of War

Przygotowanie do gry:
Zanim rozpoczniecie rozgrywkę:
1. Umieśćcie wszystkie karty zamków odkryte na stole tak by były dla wszystkich dobrze widoczne.
2. Połóżcie kości w pobliżu kart,tak by każdy miał łatwy dostęp do nich.
3. Losowo wybierzcie pierwszego gracza by rozpoczął turę.

 Age of War jest rozgrywany przez kilka rund, począwszy od pierwszego gracza a następnie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Podczas swojej kolejki gracz rzuca kośćmi i szturmuje zamek, używając różnego typu oddziałów, by go przejąć. Gra kończy się gdy gracz zdobędzie ostatni zamek znajdujący się na stole.

Tura:
Podczas każdej tury gracz próbuje podbić zamek, wypełniając warunki bitwy znajdujące się na liniach na karcie.
Gracz zaczyna od rzucenie wszystkimi siedmioma kostkami. Następnie decyduje czy podbija zamek czy przerzuca. By dokonać przerzutu traci on jedną ze swoich kostek, którą musi odłożyć na bok do końca tej rundy. [płaci tą zamrożoną kostką za możliwość przerzutu przyp. Tłum.]
By zacząć podbijać zamek gracz wybiera jedną z kart zamkówi wypełnia linie bitwy na niej. By je wypełnić musi umiejscowić kości z wyrzuconymi symbolami na liniach z takimi samymi znakami. Następnie gracz przerzuca pozostałe kości. Po każdym przerzucie gracz musi zapełnić kolejną linię bitwy na karcie na wybranym zamku lub stracić kość dokonując kolejnego przerzutu.
Działanie to jest kontynuowane póki gracz nie podbije zamku lub straci  wszystkie swoje kości. To kończy turę aktywnego gracza i kolejka przechodzi do gracza po lewej.

Wypełnianie linii w bitwie:
Jeśli symbole na jednej lub większej ilości kostek odpowiadają symbolom na bitewnej linii, gracz uzupełnia linię. By tego dokonać umieszcza kości z pasującymi symbolami na karcie, zasłaniając w ten sposób linię. Kości użyte do zakrycia linii nie biorą udziału w przerzutach.
Gracz może zapełnić tylko jedną linię na rzut i nie ma wymogów co do kolejności zakrywania linii. Gracz może podbijać dowolny zamek umieszczony na stole lub taki znajdujący się przed przeciwnikiem.
WAŻNE: gdy gracz zapełni już jedną linię na karcie zamku nie może zmienić celu lub zacząć wypełniać linii na innej karcie. Wszystkie linie muszą być zapełnione na tej samej karcie zamku.
Są rzadkie przypadki gdy gracz nie będzie chciał zapełnić linii bitewnej. W takim przypadku zawsze może opłacić to jedną kością i dokonać przerzutu.

Specjalne linie bitwy:
Linie z cyfrą oraz symbolem katany są liniami piechoty. By zapełnić taką linię trzeba użyć kości z wyrzuconymi symbolami katany. Całkowita liczba katan na kościach musi się zgadzać z wymaganiami linii. (Przykładowo na karcie w linii widnieje zapis 5 katan – można tu oczywiście poświęcić 5 kości, ale można też 2 kości gdy na jednej widnieje 3 a na drugiej 2 katany)
By podbić zamek ze stołu wystarczy wypełnianie odpowiednich linii walki. Natomiast by odbić zamek należący już do innego gracza trzeba zapełnić dodatkowo linię z symbolem daimyo (biała głowa w hełmie na czerwonym tle).

Zdobywanie zamku:
Gdy gracz wypełni wszystkie linie, zdobywa zamek. Umieszcza odsłoniętą kartę przed sobą. Na koniec cyfra na danej karcie oznacza ile punktów zwycięstwa nalicza się dla gracza..

Zdobywanie klanu:
Zamki należą do różnych klanów, identyfikujących się na podstawie koloru i symbolu na odwrocie karty. Gdy gracz zdobędzie wszystkie zamki jednego klanu, zdobył on klan. Odwraca karty przed sobą by były zakryte i gromadzi w stos. Numer na odwrocie pokazuje ile puntów zwycięstwa otrzyma za to. Podlicza się punkty za cały klan zamiast za poszczególne zamki.
WAŻNE: odwrócony zamek nie może zostać odbity przez innych graczy.

Wygrana:
Gdy gracz zdobędzie ostatni zamek ze stołu gra kończy się natychmiastowo. Każdy gracz podlicza zdobyte punkty z zamków i klanów znajdujących się przed nim. Gracz z największą ilością punktów wygrywa [duh! Przyp. Tłum.]. W przypadku remisu wygrywa ten kto podbił większą ilość zamków. Jeśli dalej jest remis wygrywa ten z największą ilością podbitych klanów. W przypadku dalszego remisu gracze dzielą się zwycięstwem.

W razie pytań zapraszam!  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz