czwartek, 18 stycznia 2018

STAR REALMS - szybki podbój kosmosu

Tym razem przyjrzymy się łatwej i szybkiej karciance dla dwóch osób, Star Realms. Jest to bardzo dobry przykład gry z tak zwanym deck buildingiem, czyli tworzeniem talii. Stworzyli ją profesjonalni gracze Magic: the Gathering - Darwin Kastle i Rob Dougherty.
Środek pierwszej rozgrywki, trochę mi nie idzie.

Jako, że jest to karcianka dostajemy tylko karty, ale jakość ilustracji jest przednia. Oznakowania są bardzo czytelne. Trudno pomylić się co dana karta robi i do jakiej frakcji należy. Gracze zaczynają z kompletem identycznych podstawowych kart, 8 statków zwiadowczych dających walutę i 2 atakujących. W trakcie mogą dokupować kolejne statki z losowego toru kupowania. Celem jest zniszczenie przeciwnika poprzez odebranie mu wszystkich punktów "autorytetu".
Przykłady dostępnych jednostek. Ilustracje zachwycają prawda?

O ile na początku gry niewiele się dzieje to w momencie, kiedy gracze zdobędą lepsze statki i pozbędą się tych słabych gra zaczyna się robić bardzo emocjonująca. Ale tempo gry cały czas jest dość szybkie. Sam grałem partie zwykle między 15 a 30 minut. 
Tak to jest mieć więcej baz niż statków.

Jedną z ciekawszych mechanik jest tutaj mechanika "comb". Wiele statków ma specjalne właściwości, jeżeli zostają zagrane razem z innym statkiem tej samej rasy/koloru. Wykorzystując te zdolności można wykręcić naprawdę ładne wyniki, na przykład przewinąć i wyłożyć całą swoją talię, zadając przeciwnikowi olbrzymie obrażenia (mój rekord to 45 w jednej rundzie).
Tym razem końcówka emocjonującej rozgrywki

  Nie jest to gra imprezowa, wymaga wszakże dużo myślenia. Dlatego mogę ją polecić wszystkim, którzy szukają poważnej rozgrywki, ale mają mało czasu.

Frytek

1 komentarz:

  1. to ja dodam trzy-po-trzy bo w sumie wiem troche jeszcze o tej grze :P

    niedlugo w PL pojawia sie dodatki - nie zapowiedziano ktory pierwszy, ale razem z fantasy wersja realmsow (hero realms) wpadnie pierwszy dodatek. One bardzo urozmaicaja rozgrywke:
    jeden dodaje tylko nowe karty
    jeden jest stand alonem dodatkiem do gry rownei fajnie zbalansownaym co podstawka (mozna wmieszac w podstawke)
    jeden dodaje mieszanki frakcji jak np. karte nalezaca rownoczesnie do czerwonej i zielonej frakcji, odpalajaca inna zdolnosc w zaleznosci ktore kolorki z nia wpadly (czasem obie na raz!)
    jeden dodaje bohaterow - tanie karty kore po zakupie natychmiast wchodza do gry, nie mozna ich atakowac, a ktore odpalone uruchamiaja swoja zdolnosc plus wszystkie zdolnosci frakcyjne swojej frakcji (jednorazowki)
    nowe bazy dzialajace troche inaczej niz podstawowe
    zdolnosci do kart dzialajace warunkowo (np. jesli przeciwnik ma dwie bazy ta karta ma bonus)
    eventy - wtasowane w trade row odpaljace sie losowo natychmiast przy wyciagnieciu. obrazenia, dociaganie kart etc.
    gambity - dwie dodatkowe karty per gracz ze specjalnymi zdolnosciami. raz mocniejsze, raz slabsze bonusy

    OdpowiedzUsuń