środa, 2 maja 2018

OTEDAMA - zrób to sam!


Majówka, a co za tym idzie, trochę wolnych dni na wspólne spędzanie czasu. A może by tak zagrać w tradycyjną japońską grę Otedame? Doskonałe do wspólnej zabawy lub samodzielnej nauki żonglerki. Do Japonii jednak daleko, a w polskich sklepach nie uświadczysz? Jest sposób :)

CO BĘDZIE POTRZEBNE:

Na 5 woreczków będzie potrzebne:

  • 10 względnie prostokątnych kawałków materiału ;)
  • igła z nitką
  • ryż (chyba, że macie tradycyjną fasolę azuki, wtedy śmiało zastąpcie nią ryż)

OTEDAMA - JAK ZROBIĆ?


Składamy dwa kawałki materiału ze sobą, kolorą stroną do środka i zszywamy na trzech krawędziach. Przyznam, że mój zachwyt wobec cekinowego materiału skończył się gdy próbowałam zrobić na nim prosty ścieg ;)


Gdy powstanie nam woreczek na jak na zdjęciu powyżej to wypełniamy go ryżem. Ja używałam ok 100 gramów ryżu na woreczek, przy założeniu, że miałam kwadratu ok 10 cm x 10cm i zostawiałam ok. 1cm marginesy podczas zszywania.


Następnie zawijam materiał do środka i składam do zszycia. Jak możecie zauważyć na zdjęciu, nie zszywam tego jak intuicyjnie składa się materiał. Nie chcemy kształtu "poduszeczki", bardziej trójkątnego pierożka samosy. Dlatego składał materiał prostopadle do tego jak się ułożył i zszywam.


Gratuluję! Zrobiłeś pierwszy woreczek do Otedamy. Jeszcze 4 i będzie pełny zestaw. Eksperymentujcie z ilością ryżu i doborem kolorów :) Pochwalcie się jak wyszło :)
A jeśli chcielibyście zobaczyć jakie cuda można zrobić to zapraszam do Muzeum Azji i Pacyfiku, ponieważ mają tam kilka naprawdę uroczych otedama, o czym możecie przeczytać tutaj.

Rarianna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz